Ruilen of retourneren

Let op: gewijzigde retourprocedure!

Voor het overzichtelijk houden van de binnenkomende retourzendingen werken we vanaf 1 juli 2019 met unieke retournummers.

Wil je je bestelling dus ruilen of retourneren? Vraag dan eerst vooraf een retournummer aan. Is een retour niet vooraf aangemeld? Dan kunnen we je retour helaas niet in behandeling nemen en zal je retour niet verwerkt worden. Heb je meerdere items besteld? Geef dan ook aan wat je precies retour gaat zenden.

Ruilen en retourneren gaat volgens de wettelijke bepalingen zoals vermeld in de Wet Koop op Afstand.

In deze wet is o.a. geregeld dat je bij een retour (binnen de wettelijke termijn van 14 dagen na ontvangst van je bestelling) recht hebt op een volledige teruggave van het aankoopbedrag, inclusief de eventuele verzendkosten van de heenzending. Retour zenden mag zonder opgaaf van reden.

Voor de volledige voorwaarden verwijzen we naar onze algemene voorwaarden maar dit zijn m.b.t. retourneren of ruilen even de belangrijkste punten:

  • Vraag altijd vooraf een retournummer aan
  • Geef daarbij duidelijk aan of je een item wilt ruilen of retourneren voor geld retour
  • Geef bij meerdere items even aan welke items je retour wilt zenden
  • Je hebt 100 dagen de tijd om te retourneren na ontvangst van je bestelling
  • Stuur je de bestelling binnen 14 dagen retour? Dan storten wij het bedrag op je rekening. Na deze 14 dagen wordt het bedrag omgezet in een shop tegoed
  • De verzendkosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening
  • Verpak je retourzending in pakpapier of iets dergelijks en vermeld het retournummer duidelijk leesbaar aan de buitenzijde
  • Komt een pakje retour zonder retournummer? Dan kunnen we je retour niet in behandeling nemen dus vergeet het nummer er niet op te vermelden
  • Uiteraard dient een retour ongedragen en onbeschadigd en in originele verpakking retour te komen